sammeijer.reismee.nl

Het begin van mijn reis!

Hooii allemaal,

Voor ik begin met het vertellen over de fantastische reis die ik ga meemaken, zal ik me eerst even voorstellen. Mijn naam is Sam Meijer. Ik ben 18 jaar. Ik kom uit Nederland en studeer Facilitair leidinggevende.

Het idee voor mijn fantastische reis kreeg ik toen ik in oktober 2018 naar Australië ben gegaan met mijn vader en zijn vriend. De vriend van mijn vader heeft hier vroeger gestudeerd en hij wilde mij heel graag laten zien waar hij gestudeerd heeft en hoe geweldig het land is. Op 15 oktober 2018 vloog ik in mijn eentje (voor het eerst) naar de andere kant van de wereld. Hier ben ik drie weken gebleven en daarna moest ik helaas weer naar huis. Tijdens deze reis heb ik mijn huidige vriend leren kennen. Hij is Australisch en kan geen Nederlands. Voor ik hem leerde kennen had ik het er met Freek (mijn stiefvader) over dat ik het keuzedeel internationaal heb gekozen en dat ik stage kan gaan lopen in het buitenland. Aangezien ik verliefd ben geworden op het land, wilde ik kijken of ik in Australië stage kan lopen. Toen ik thuis kwam heb ik mijn idee aan mijn moeder en haar man verteld en ze vonden het goed als ik ernaar op zoek ging. Ik heb een Australische vriendin van mijn vader en Freek een bericht gestuurd met de vraag of het mogelijk is dat ik bij haar werk, in het ziekenhuis stage kan komen lopen. Na veel contact, kwamen we op het punt dat dit helaas niet mogelijk is.

Hierna ben ik verder gaan zoeken en ben ik op de site stagemarkt.nl gaan kijken en ik vond hier twee stageplaatsen voor de opleiding facilitair leidinggevende. Een hostel in Melbourne en een hostel in Sydney. Aangezien mijn vriend dichtbij Sydney woont, wilde ik daar natuurlijk heel graag naartoe. Ik heb het hostel gebeld en ik heb de receptioniste gevraagd of ik telefonisch contact kon krijgen met Mr. Penney. Tijdens dit gesprek heb ik mezelf voorgesteld en verteld dat ik heel graag stage zou willen lopen in zijn hostel. Hij vroeg me om de informatie van mijn opleiding, stage en mijn cv door te mailen, zodat hij ernaar kon kijken. Dit deed ik direct en al snel kreeg ik reactie. Hij wilde graag een skype gesprek hebben met mij en de manager van Food&Beverage. Tijdens dit videogesprek heb ik me nogmaals voorgesteld. Heb ik verteld dat ik van reizen houd en dat ik al eens eerder in Australië ben geweest. Dev en de manager gingen nog overleggen en al heel snel kreeg ik een mail met dat ze me heel graag een stage aan willen bieden.

Na dit bericht ben ik direct gaan zoeken op welke manier ik naar Australië kon. Met welk visum. Ik wilde namelijk kijken of er een andere manier is om stage te lopen, zonder mijn enige kans om daar een jaar lang te werken met het working holiday visa. Dit is er, namelijk een trainee visa. Na lang alles uitgezocht, gebeld met de Australische Ambassade, heb ik te horen gekregen dat het niet mogelijk is om op een trainee visa stage te lopen bij dit hostel. Helaas, maar ik had het al wel een beetje verwacht. Ik heb daarna snel het working holiday visa aangevraagd.

Tijdens deze periode ben ik erachter gekomen dat er een meisje van de opleiding Toerisme, ook van het ROC Nijmegen, ook in Australië stage gaat lopen. Ik heb van mijn slb’er haar nummer gekregen en heb direct contact opgenomen. Het klikte direct. We hebben in haar laatste week in Nederland ’s avonds op een terrasje afgesproken en het was erg gezellig. Dit gaat helemaal goed komen als we samen werken in het hostel. 19 april is zij naar Australië gegaan. Ze blijft tot november, dus we werken nog samen.

Ik ben echt benieuwd. Het is wel spannend, maar ik heb er erg veel zin in.


Cheers!

Reacties

Reacties

Mama

Wat een mooi verhaal lieverd! Ik volg je graag naar en op je reis en wens je een prachtige ervaring toe!!
Trots op jou ❤️

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!